toateBlogurile.ro

luni, 12 decembrie 2011

CZ: Cum va ramane Dacia in Romania

daffy says:
"Lucrând vreme de 5 ani în Dacia, am cunoscut și eu culisele unora și altora și am văzut atât versiuni ale conducerii, cât și ale presei, precum și zvonistica printre muncitori. Ce nu se spune în presă e următorul lucru. Dacia, ca orice fabrică, este proiectată pentru un anumit număr de mașini. De când au venit francezii la Mioveni, ei au tot crescut capacitățile de producție până când nu au mai avut unde să se extindă cu producția de automobile.

Pornind de la Dacia Logan, s-a dezvoltat o întreagă gamă de produse pentru a satisface diferite nevoi. Înghesuindu-se pe benzile de producție atâtea modele, la un moment dat totul s-a aglomerat și deja au văzut că nu se mai poate face nimic. Chestia asta ei nu au spus-o. Dat fiind succesul Dusterului, astăzi cam 60% din producția Dacia, o reprezintă mașina de teren. Acum, odată cu lansarea monovolumului Lodgy, ei nu au avut unde să mai înghesuie pe benzile de asamblare și modelul ăsta, așa că s-au văzut nevoiți să pornească asamblarea la alte uzine din lume, unde Dacia se mai asamblează.

Vânzările la modelul Logan, au scăzut ce-i drept, model vechi de 6 ani, nu au adus nici o îmbunătățire la el, doar o cosmetizare și atât, în rest Loganul e la fel ca acum 6 ani. Între timp ei au dezvoltat Logan 2, iar actualul model va fi mutat cu totul în Rusia, unde piața-i în expansiune, iar aici o să facă loc pentru Logan 2, pentru a concura cu noile modele ale concurenților, care în anii ăștia au scos și ei modele pentru segmentul ăsta low-cost, uitați-vă la Skoda.

Din cauza limitărilor tehnologice și a capacităților de producție de la Mioveni, francezii s-au văzut nevoiți să mute producția pentru alte modele la alte fabrici. Iar ce nu se spune, este că piesele pentru Lodgy și multe din modele ce vor fi asamblate-n lume, vor fi produse la Mioveni, făcute pachet și trimise cu trenu la fabricile respective, automat Dacia o să continuie să lucreze la turație maximă.

Iar ce nu se mai spune, este că în Dacia secțiile sunt în plin proces de modernizare, extindere și reconfigurare pentru a face față numărului de piese și cererii de pe piețe. Din ce am discutat și eu cu prieteni care au funcții prin fabrică, am înțeles că logica-i următoarea: modelele low-cost vor fi produse în țări emergente ca Rusia, Maroc, Brazilia, unde cererea pentru modelele astea este mare și forța de muncă este mai ieftină. La Dacia, adică la Mioveni, o să rămână doar modelele cu valoare adăugată mare, cum ar fi Dacia Duster.

Ca să văd zic că al nostru guvern ține cont de doleanțele ăstora de la Dacia, are rost să vă zic că se zvonea prin 2010 că Dacia a primit ajutoare guvernamentale pentru a susține fabrica și pentru a nu o închide?

Are rost să spun că guvernul este cu ochii ca pe butelie pe Iordache, liderul sindicatului Dacia, pentru a nu porni mișcări sindicale și a nu face vreo gafă care ar determina pe francezi să facă o mișcare greșită.

Să mai spun că la intrarea-n Mioveni, madamesa Udrea a trimis utilaje să facă o șosea suspendată, ca să lege Dacia direct de drumul Pitești-Câmpulung, iar 8 km mai încolo să se ducă tirurile direct pe Autostrada A1? Guvernul este destul de panicat, de faptul că Dacia ar putea trage obloanele și se poartă cu francezii cu mănuși.

Sunt absolut sigur că serviciile de informații sunt cu ochii pe liderii de sindicat ca pe butelie și ca să nu facă vreo mișcare greșită, care ar putea periclita activitatea fabricii."
toateBlogurile.ro