toateBlogurile.ro

joi, 14 aprilie 2011

Vrajeala cu functia comunista a lui Valeriu Stoica

Valeriu Stoica, omul cu ideologia din PDL, a fost acuzat recent de Mugur Ciuvica ca a fost propagandist comunist pe vremea lui Ceausescu.

M-am gandit ca un sambure de adevar ar putea exista, pentru ca filozofia politica e pasiunea vietii lui si atunci risti sa te bagi indiferent de regim. Dar mi se parea o chestie prea vaga si prea eram in afara de subiect ca sa ma bag in seama, asa ca am asteptat pana apare cineva mai pe subiect. Si a aparut.


t.o.bobe:
"Abia acum am vazut ce functii a avut Stoica. Si m-a umflat risul. Eu credeam ca a fost macar un mahar pe la vreo judeteana.

Domnilor, nu ma intereseaza identitatea voastra, dar as vrea sa stiu ce virste aveti. Presupunind ca sinteti de buna credinta, eu v-as da maximum 34 de ani.

Dati-mi voie sa ma autodenunt: am fost secretar UTC responsabil cu propaganda la sectia 2 a IEPMICM."


"Si m-au trimis si pe mine la un curs de-ala special de pregatire a cadrelor (insemna chiul de la munca vreo doua sau patru ore pe saptamina). Si ca n-aveam cum sa spun pas pentru ca eram singurul utecist cu liceul terminat de pe acolo? Si ca, daca as fi refuzat, asta ar fi insemnat ca eram impotriva partidului si ma pastea pirnaia?

Sa mai spun ca activitatile pe care le-am bifat in calitate de propagandist erau fictiuni pe hirtie? Si ca nici macar nu erau ale mele, ci ale unei foste colege de liceu care, devenita colega de serviciu si miloasa din fire, baga si pentru mine din top?

Pe bune, voi chiar nu faceti diferenta intre un secretar de partid de la cine stie ce intreprindere si un activist ca Iliescu? Ca altfel Rogozanu urla cit poate ca vrea nuante. Dar chiar asa? Nici macar culorile sa nu le vezi?"

"M-am uitat inca o data la autobiografia lui stoica. din punctul meu de vedere “Secretar al organizaţiei UTC din cadrul Judecătoriei Sectorului 5 Bucureşti” sau “propagandist la nivelul Comitetului UTC al Sectorului 5″ nu inseamna nimic. era bagator de seama, iar autobiografia respectiva, pare umflata ca sa dea bine pe vremea aia. vezi “prezintă lunar informări politice în cadrul adunărilor generale ale organizaţiei de bază PCR.”
informari de-astea am prezentat si eu, fara sa le vazut vreodata sau sa aflu ce contineau. ma rog, continutul presupun ca era bla-bla-ul de rigoare.

cit despre obligativitate, sa te fi vazut pe tine cind venea secretarul de partid pe intreprindere (si el un nefericit, de multe ori – nu intotdeauna -, presat de altii mai mari) si iti spunea “de azi esti…..orice functie avea el libera in organigrama de partid”. nu era vorba de nici o candidatura si de nici o alegere. eu am reusit sa ma fofilez doar ca sa nu ma faca si membru de partid. am scapat pentru ca n-aveam vechimea in munca statutara. altfel, pe bune, cine n-avea nevoie de o repartitie pentru casa, fugea cit putea de astea, ca n-avea nimeni chef sa stea dupa program cu orele prin sedinte soporifice."

comentariul e preluat de aici (comentariile 90 si 94):
http://voxpublica.realitatea.net/politica-societate/secretul-unei-drepte-puternice-activisti-pcr-hotariti-precum-valeriu-stoica-61551.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

toateBlogurile.ro