toateBlogurile.ro

miercuri, 30 martie 2011

De ce sunt multumit de Antena 3 si Realitatea TV

Cea mai mare dorinta a mea este ca aceste doua posturi TV sa-si continue politica editoriala.

Nu este un secret pentru nimeni faptul ca aceste doua posturi TV sunt instrumentele folosite de catre proprietarii lor pentru a-si realiza "interesele lor de business". Fara ele, cei doi moguli (S.O. Vantu si Dan "Felix" Voiculescu) ar fi fost niste oameni de afaceri mult mai putin cunoscuti si mult mai putin gadilati la boase de catre politicieni.

Diferenta dintre ei este faptul ca S.O. Vantu a facut avere furand de la cetatenii obisnuiti in afacerea FNI (si facand afaceri cu statul) iar Dan "Felix" Voiculescu a furat banii lui Ceausescu (si bineinteles a facut afaceri cu statul).

Apropiindu-se insa ziua scadentei, cei doi moguli au intrat in panica, si si-au pus televiziunile la dispozitia fortelor politice care ar putea sa le asigure in continuare un trai linistit si multe contracte banoase. Disperarea care i-a cuprins i-a facut sa intervina brutal in politica editoriala a celor doua posturi TV, uitand cele mai elementare reguli de marketing (politic in cazul asta). Dorinta de a avea cat mai multi adepti, prin orice mijloace, se va intoarce ca un bumerang impotriva lor.

Sa vedem cateva dintre greselile de marketing pe care le fac zilnic cele doua televiziuni:
  1. considera ca "produsul" (a se citi "mizeria" sau "candidatii") lor ar trebui sa fie in fiecare casa si sunt convinsi ca toata lumea il va cumpara.
  2. orgoliul propriu ii face sa considere ca "produsul" lor e unul de lux, cand acesta e, de fapt, o banalitate
  3. considera ca “Ceea ce vrem noi sa spunem...” este mai important decat dorintele si nevoile clientului (telespectatorului)
  4. propun servicii pe care nu le pot indeplini.
  5. presupun ca publicul tinta are acelasi nivel de trai, aceeasi educatie si aceeasi viziune despre viata 
  6. produsul lor are o trasatura oarecare, pe care nimeni nu da doi bani, dar ei se indragostesc de trasatura respectiva si bat apa in piua desprea ea
  7. refuza cu indarjire schimbarea modului lor de lucru, chiar daca avantajele pe care le-ar obtine sunt evidente.
  8. vor sa aiba cote mari de piata insa se comporta gretos cu clientii mici
  9. managerii (proprietarii)  au convingerea stupida ca, din moment ce ei difuzeaza o reclama, oamenii sunt obligati sa o citeasca (vizualizeze). 
  10. proprietarii n-ar apela pentru nimic in lume la un profesionist. Vor sa le faca ei pe toate.

La toate acestea putem aduga faptul ca cele doua posturi TV se "canibalizeaza" intre ele. Consecinta fireasca la toate aceste lucruri este faptul ca numarul telespectatorilor se afla intr-o continua scadere, situatia financiara a posturilor este pe branci, situatia este din ce in ce mai tensionata, realizatorii sau actionarii se cearta sau se lupta cu bodyguarzii si deja a inceput un mic razboi si intre cele doua televiziuni, multi realizatori migrand de la un post la altul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

toateBlogurile.ro