toateBlogurile.ro

marți, 30 august 2011

Bleen in fata sinucigasului

Bleen (Mirel Axinte), bloggerul de dreapta devenit consilierul Ministrului Muncii (Sebastian Lazaroiu, PDL) a postat acum o saptamana pe site-ul lui, blogary.ro reactia la experienta extrem de dura de a fi martor la sinuciderea unui om care s-a aruncat sub tren.

bleen says:

"Sinucidere în gară la Predeal, chiar în faţa noastră, la 2 m. Noroc că mi-am dat seama ce face şi am apucat să-i zic Danei să se întoarcă cu spatele."


"A luat o înjurătură de la mine pe ultimele secunde ale existenţei: “Cît de tîmpit să fii să te apuce traver… Oops.” Da. A decedat. S-a aşezat cuminte cu capul pe linie. I-am zis Danei să se întoarcă cu spatele dar eu n-am mai apucat."

"Etecuru. Nu mi s-a părut cumplit. Cumplit era să cadă cineva pe linia ferată şi să moară. Nu-mi plac sinucigaşii iar ăsta cu atît mai puţin, că şi-a ales să se omoare la cîţiva metri în faţa Danei. Dacă vrei să te sinucizi, du-te-n pizda mă-tii şi fă-o pe pustii, nu într-un loc public. Sinuciderea (cu extrem de puţine excepţii) e un viol, un act demonstrativ, ostentativ şi penibil. Sinucigaşii publici ar trebui amendaţi, arestaţi şi bătuţi. Aşa cum nu te caci în public, n-ar trebui nici să te sinucizi în public. Tare mi-e teamă că la Sinaia-n gară ne aşteaptă sinucigaşul din Sinaia. Or fi mai mulţi? O sectă? Un traseu turistic cu senzaţii mai tari decît Dracula?"

"Cel mai bun lucru e să-l ignori. Salvarea unor asemenea personaje nu e o miză. În cazul sinucigaşilor eu aş chema Rebu, nu IML-ul."

"Nu e vorba de moartea unei fiinţe umane, ci de sinucidere. Exact felul ăsta de a gîndi mă calcă pe nervi. O prietenă din copilărie a ajuns la tralalăi fiindcă a dat la un moment dat în viaţă peste un cretin care s-a sinucis “din cauza ei” (deşi mai avusese două tentative înainte s-o cunoască pe ea). Tembelul a aşteptat o conştiinţă pe care s-o violeze şi atunci cînd a găsit-o s-a decis şi să-i reuşească sinuciderea."

"Sinuciderea e crimă şi viol. Dobitocul care face asta e fericit că se duce dracului şi nu mai e nimic (deşi sper să existe Iadul şi să ajungă acolo ars în cazanul cu smoală, tăiat feliuţe, lipit la loc şi cu un fier încins înfipt în cur), nu se gîndeşte la cei de lîngă el. Ba nu, mint. Se gîndeşte şi d-aia se şi sinucide cu surle şi trîmbiţe, ca să arate familiei, iubitei, lumii cît suferă el. Dacă eşti un nimeni viu, atunci sinucide-te şi vei avea cele 15 minute de celebritate, vei provoca oroare cîtorva cetăţeni din gară, greaţă unuia dintre ei şi, cu puţin noroc, poate că fosta iubită, tatăl, nevasta, copiii, verii, cumnaţii şi fosta colegă de bancă dintr-a şaptea vor rămîne cu un sentiment de vinovăţie o bună perioadă de timp."

"Merită ajutor şi empatie (nu compătimire – care nu e altceva decît o mînă pusă pe creştet muritorilor de rînd de către Marele Bun Căruia îi Pasă de Sus în Jos) oamenii care vor să trăiască şi să facă ceva, nu ăia care se sinucid cu surle şi trîmbiţe şi speranţa că lumea va crăpa de dorul lor şi de sentimentul de vinovăţie."

"N-o să reintru într-o discuţie care riscă să fie interminabilă. O să notez doar că un dobitoc mi-a stricat ultima zi dintr-un concediu şi aşa amărît, de doar două zile. Eu rămîn la părerea că ar trebui să se facă ceva, să se amenajeze nişte locuri speciale."

Hotnews a gasit in asta o stire (dupa o saptamana) si uite-asa a intrat in gura presei. Ba a fost si calcat in picioare o ora intreaga in direct la antene (de ce s-a dus la emisiune, nu stiu).

(Antene care au aplaudat ca pe un erou pe un om care s-a aruncat de la etaj in fata lui Boc, in Parlament)

In final, pentru ca opinia lui nu coincide cu a majoritatii romanilor, si pentru ca e in politica, si pentru ca nu asta e miza PDL-ului, si-a cerut scuze.

Dar daca are dreptate? Daca principala fantasma emotionala care ii impinge pe oameni la sinuciderea publica este tocmai ca provoaca suferinta celor ramasi, vinovati de indiferenta? Dar daca dusul rece al atitudinii unuia ca Bleen i-ar trezi la realitate pe - sa zicem - 20 dintre ei, chiar in momentul critic? Cat ar conta cateva vieti salvate?

De ce in Ro presa, in loc sa fie arena dezbaterilor, alege de buna voie sa fie buldozerul care distruge eretici?

3 comentarii:

  1. deoarece pe Bleen il urasc toti cretinii, handicapatii si frustratii care se cred jurnalisti. ei sunt mai buni, ei trebuiau sa fie in locul lui in pita banilor - asa ca il urasc sincer.
    cel mai vinovat este gunoiasul acela de la HotNews.

    RăspundețiȘtergere
  2. presa in mare e de vina aici, dar si prostia romanilor

    RăspundețiȘtergere

toateBlogurile.ro